Pagini

miercuri, 12 ianuarie 2011

Înjurături în zodia Fiscului

De fapt, am început de câteva ori să scriu despre domnul Pierre-Alain Nemitz, inspector fiscal din cătunul elveţian Reconvilier. Şi'aveam spume pe mine gândindu'mă la acest domn pe nume Pierre-Alain Nemitz.

Şi mai aveam draci/spume gândindu'mă la stat, aşa, în general, la orice stat,  la toate statele, căci statele ăstea se fac stăpâne pe viaţa ta şi pe bunurile tale, ca şi când ele te'ar fi spălat la fund când erai mic şi ele ţi'or spăla chiloţii când o să fii bătrân!
Statul, acel vecin care crede că lui i se cuvine tot şi a instituit monopol pe recursul legitim la violenţă pentru a'şi impune fără drept de contestare condiţia de cel mai neloial, ilegal, imoral şi inutil actor de pe piaţă şi din scena publică. Şi care se îngraşă şi naşte monştri - ba cu ochi strâmbi, ba pitici, ba bunga-bunga, care mai de care...

Şi'apoi am aflat că, în România, inspectorii fiscali sunt mai nou întâmpinaţi cu vitriol. Sau ceva pe'acolo. Şi m'am gândit la acidul de baterie şi iar m'am gândit la acel imbecil domn Pierre-Alain Nemitz, inspector fiscal din Reconvilier, lângă Berna, care a promis c'o să omoare toţi câinii pentru care stăpânii nu au plătit - e drept, un mizilic de vreo 50 de franci anual - impozit. Ca şi când banii pe care i'au muncit oamenii ăia din cătunul Reconvilier ar fi plouat, aşa... ca şi cum câinii ăia ar fi fost a lu' statu' şi i'a închiriat statu' sătenilor din Reconvilier. Şi chiar dac'ar fi fost aşa, cum dracu' să'l mai laşi în viaţă pe un ăsta care vine şi ameninţă cu pogromul printre câini?

Şi mi'am mai adus aminte cum de ajungem să ne'nrăim în halul ăsta - când ni se spune că "if they bring a knife to the fight, we bring a gun". Păcat că bieţii câini nu ştiu engleza şi, oricum, ar schimba canalul când ar vorbi Obama sau alţi strâmbi, pitici, chiori, bunga-bunga şi care'or mai fi. Altfel sigur ar fi găsit deja un gun mai bun pentru imbecilul domn Pierre-Alain Nemitz, inspector fiscal din Reconvilier, lângă Berna, Elveţia.

Un comentariu:

  1. omu" vroia să-i stropească cu benzină şi să le dea foc. numa" o greşit glaja, şi-o luat-o pe aia cu acid ! norocu" lor "

    RăspundețiȘtergere