Pagini

vineri, 29 iulie 2011

Frigul meu și foamea lor

În principiu, aș fi vrut să mă plâng. În special de cele 16,9 grade Celsius, media lunii iulie în depresiunea Rinului. Și nici vecinii belgieni sau olandezi nu s-au simțit mai bine.



În bagajul meu cultural, când spun iulie, prima oară îmi vine în minte căldura. În iulie e cald. Aceasta, cu cuvintele DEX-ului, înseamnă după cum urmează:

CALD, -Ă, calzi, -de, adj. 1. Care se găsește la o temperatură relativ înaltă (fără a fi fierbinte) față de mediul ambiant sau corpul omenesc; care dă senzația de căldură.

Dar în lumea de unde vin eu, oamenii, care au și introdus, de altfel, definiția de mai sus în DEX, au o temperatură a corpului ce fluctuează puțin în preajma valorii de 36,9 grade Celsius. În bagajul meu matematic, 16,9 grade nu are niciodată o valoare mai înaltă - sau, altfel spus, mai mare - decât 36,9.

Și plouă, plouă, plouă... Alaltăieri, alături, la Essen, au curs trei găleți pe metru pătrat. Vorba lui Mece: Declar vara pierdută.

Acum câteva minute am auzit la radio o relatare despre podul aerian cu alimente pentru Somalia și zău că nu îmi mai vine să mă plâng de ceva. După primul transport, din cele 14 tone de ajutoare de urgență, vreme de o lună vor putea fi hrăniți circa 5000 de copii. Meniul lor, zi de zi, va consta dintr-o cană cu lapte, un terci de lapte cu soia și cremă de arahide.

Gândiți-vă la asta când vă mai gătește Copolovici, când mai cumpărați de la Băcănia lui Tudosiei, când mai puneți în farfurie cât nu puteți duce și, după aceea, aruncați resturile la coșul de gunoi...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu