Pagini

joi, 17 septembrie 2009

Era cancer, proştilor! Feri'v'ar...

Mărturisesc: obiectivitatea mea, în această postare, este, pe bună dreptate şi legitim, subiect de discuţie. E firesc să fie aşa, primesc orice observaţie. Dar asta nu mă împiedică să fac pasul următor şi să continuu postarea pe care am început'o.

Exceptând un singur ziar, pe care - inclusiv eu - ne'am obişnuit să'l percepem ca fiind destul de tabloid (şi nu doar pentru că născuse, cândva, pui vii), nici o singură onor (şi cu înaltă morală, desigur) conducere de redacţie din Bucureşti nu a fost interesată să multiplice informaţia despre o campanie de educare a persoanelor predispuse sau atinse de boala care ne fură din ce în ce mai des (în vremea din urmă aproape zilnic) pe cineva drag.

O conferinţă de presă despre cum să trăieşti suferind de cancer şi patru ziarişti - patru instituţii media. That's all, folks. Patru.

În rest, asumarea-hai-nu-mai-spune-pă-bune-răspunderii-şi-cum-i'o-trage-în-replică-nisto-lui-boc-cel-mic, cuvântarea-lui-traian-silă-mi'e-de-el-băsescu-şi geoanele-lui-de-aur, hanibal-şpăgaru'-dumitraşcu-explică-de-ce-femeile-sunt-tot-mai-periculoase-la-volan, angelina-jolie-e-aşteptată-la-bucureşti-de-unde-pleacă-independentu', fiii-şi-moştenirile-rapsozilor-şi-ale-altor-gurişti-de-seamă şi...


Scuza că în spatele campaniei de awareness se vede un anume producător nu stă în picioare. În spatele oricărei campanii consistente se vede câte un producător. Depinde numai dacă respectivul producător vrea sau nu să'i "cointereseze" pe gate-keaper-ii media. Care, altfel, latră pe la toate uşile despre cât de corupt e sistemul şi ce ne'am face fără mesiile lor...



Poate că numai patru redacţii au primit invitaţia.

Poate că invitaţiile pentru conferinţa de presă au fost trimise numai ca să nu rămână în stoc - adică au ajuns la o secretară care a strigat prin hală sau pe coridor ceva gen "Iubita, ai un plic la mine, să vii să'l iei" şi acolo a rămas, după care cineva de la agenţia care s'a ocupat (s'a ocupat, am scris?) de promovare a dat un telefon să'ntrebe dacă "aţi primit invitaţia?" iar numitul ziarist a învăţat placa şi îi confirmă, cât se poate de mecanic, deşi n'are habar despre ce vorbeşte.

Poate că...


M'am lămurit de mult cum merge treaba în lumea (oah! atenţie la mine:) comunicatorilor (cum sună, nu?) români. Ca peste tot, în ţara lor, a românilor, de fapt. Ajungi să nu mai vezi profesioniştii de atâta scursură şi lături guralive şi pline de fumuri. Pe bani greeeeeeeeeeeeeeei.

Din fumuri şi bani grei pentru megavedetele pieţei - la nivelul mijlocului deceniului trecut - s'a născut şi agenţia care s'a ocupat de promovarea acelui eveniment - pentru că, nu'i aşa?, cei mai buni lucrează cu cei mai buni.

S'a ocupat, am scris? Mă rog...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu