Pagini

duminică, 24 octombrie 2010

Duminicale

Un scriitor, un grafician, un poet şi chibiţul lor. Bere multă. Mimoze la masa de alături. Kikiki, kikiki. Graficianul şi poetul despică revoluţia franceză şi alte triunghiuri imposibile. În cazul dat, libertate-egalitate-fraternitate. Nu înţeleg nimic. Prefer să'l ascult pe scriitor povestindu'mi cum a renunţat să mai agaţe muze cu bileţelele, după ce i'a venit fiica, de 17 ani, acasă cu un bileţel primit de o colegă.

Pisoar pe autostradă. Din difuzor răsună acorduri pseudo-clasice iar pe fondul romantismului, o voce îmi urează bun venit şi speră că mă simt bine la ei. Să mă relaxez sau să mă inhib?

În aceeaşi parcare de pe autostradă, o biserică. Autobahnkirche. La cum gonesc unii, ai nevoie, din când în când, de o rugăciune şi de o minimă speranţă în eficienţa ei. Am, pe de altă parte, sincere îndoieli că peştişorul autocolant aplicat pe bara de protecţie reuşeşte să ţină de volan, când te'apucă panica într'o depăşire a unui TIR pe o porţiune de şantier şi frânezi brusc fără să mai priveşti în retrovizoare.

Înapoi la toalete. Discuţie, la tejgheaua mea preferată, între doi ausländeri. Subiectul: weceurile publice din Germania. Unele au scurgerea în faţă, altele în spate. Ce e mai sănătos: să vezi ce'ai returnat naturii înainte de a trage apa sau să te stropească în cădere? Cei doi erau - cel puţin în pub-ul lui Vincent - la prima bere.

Aştept ziua în care un ministru al sănătăţii să propună, în schimbul reducerii cheltuielilor din sistem, spitale cu autoservire. Anestezic, un cleşte şi două tampoane pentru o extracţie, vă rog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu