Pagini

marți, 24 iulie 2012

Aşteptând referendumul. Amintiri de la locale.


Acest dialog este strict autentic. Poate am mai camuflat eu vreun dezacord, poate mi'a mai scăpat o virgulă, poate mi'o mai fi alunecat una'n plus.



Vântul vântură parabolica iar Blaga se aude cu întreruperi. "Boicot... neprezentare... mascaradă... lovitură de stat...". După o altă pauză cauzată de intemperii se iveşte pe ecran Rus: "50-100 de lei... acte de identitate... exercitarea dreptului la vot...". Vântul vântură, emisia România TV se tot întrerupe.

- Ia, zi, te duci la referendum?
- Nu ştiu, Naşu, dacă mă duc sau nu.
- N'o să te duci, că nu'ţi dă primarul microbuz; e de la PD-L.
- Dar nu mi'a dat nici la alegeri. Şi nici bani nu mi'a dat. N'am luat nici de la ăia, nici de la ăia!
- Adică cum nu ai luat? Au venit să'ţi dea? Ţi'au bătut la poartă?
- Nu, Naşu, mergeai la Primărie.
- Din proprie iniţiativă?
- Te duceai şi te punea să juri.
- Cum adică te punea să juri?
- Iaca, aşa, te duceai în birou şi spuneai "Jur, dom primar, că vă votez pe dumneavoastră!".
- Juri pe ce? Pe Biblie? Pe Constituţie? Pe copia după certificatul de căsătorie?
- Nu ştiu, că nu am fost.
- Dar cum te duceai? Aşa, din proprie iniţiativă? Sau venea cineva la tine acasă să-ţi spună că te aşteaptă primarul?
- Păi mai băteau unii pe la poartă. Dar nu ştii cu G? Le'a dat primarul - ei, lu' bărba's'u şi lu' a' bătrână. Şi s'a dus vecină's'u', ginerele lu' B, s'a dus la primărie şi i'a făcut scandal primarului - în primărie! - că de ce i'a dat lu' G pentru trei persoane, că a' bătrână nu poate să umble şi nu se duce la vot!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu