Pagini

joi, 4 iunie 2015

Cașcheta www tot cașchetă e!


N-am vrut să dau un titlu în rime dar dacă așa a ieșit...
În ultimul an am avut dese momente kodak alături de poliția română. Mă rog, de mai fiecare dată mi s-a-ntâmplat să am surprizele de la poliția rutieră. Cred că e cazul să reluăm un vechi obicei bun: să râdem de prostia lor! Că, mno, tot nu-i râsul nostru.



Avem un tânăr care face acușica 18 ani și ar fi interesat să obțină permisul de conducere. Hai să verificăm pe site-ul cel mai autorizat ce presupune asta. Aflăm că serviciul poliției care se ocupă de carnetele de șoferi și de actele de identiate ale mașinilor are pagină specială de web care răspunde la apelativul DRPCIV. Adică nici că se putea mai clar, ce pana mea sau a lui Hector?

Ia să-mi spuneți dumneavoastră, domnul tovarăș candidat, cine omoară pe Siret!
Update pentru cei care au deschis mai târziu ochii: Venea; Venea omoară pe Siret.

DRPCIV ăsta venea (și vine) de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Nimic mai logic, așa-i? Eu sunt de la Oravița, la noi am vorbit de când mă știu limba asta și așa am fost instruiți să gândim în acronime eliptice până spre aproape agramate.

Buuuun. Am dovedit-o p-asta, că dară nu ne-o dovedit pe noi o prescurtare. Facem, așadar, o vizită pe site, să vedem ce anume ne spune direcția aia abilitată despre cum anume se procedează pentru a obține permisul de conducere. Simplu, nu? Așa am spus și când am dat prima oară pentru carnet - că, mno, la pregătirea și valoarea mea nu ar trebui să am probleme. Sigur, la pregătirea și valoarea mea am omis un singur detaliu: să mă adaptez corespunzător condițiilor lor de pregătire și valoare.

Acuma, dacă au oamenii site, lucrurile-s simple. Mergem la adresa aia a DRPCIV-ului, logic, și dăm click. Dar ce să vezi? Ca să afli informații trebuie să te autentifici. Informația de interes public o fi ea gratuită dar nu așa, oricum. Simplificăm prin complicare. Ministerul generalului de izmene, nu-i așa?

Buuuun (al doilea). Ne autentificăm, că n-o fi foc, deși acum au adresa noastră de mail în baza lor de date (nu că ar fi primii) și dăm click la capitolul „Consultanță” linkului ”Permise de conducere”. Dar, când colo, ce să vezi?




Adică cum vine asta? Are poliția vreun deal cu ăștia de la Windows? I-a cumpărat Bill Gates? Care e faza? De ce nu am voie decât cu Internet Explorer? Bine că nu mă obligă să caut o versiune veche de Netscape Navigator sau, mai știi, chiar pe browserul ăla vechi, vechi de tot, primul, de la Nexus!



În fine, cel mai deștept cedează. Oricum am Windows, iar Internet Explorer vine by default. Adică mai așa, din oficiu, ca să se înțeleagă și la Poliția Română, Direcția Circulație, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, DRPCIV, DRPCÎV, DRPdCșIaV, în Udriște, apoi la biroul ministrului de Interne, la Ministerul de Interne, la Gabriel Oprea, iaca, o lungă listă de cuvinte cheie pe care să le înregistreze Google ca fiind legate de această postare și să mă urce în lista de răspunsuri până mă citește și cineva de la MI (bonus: „cum îmi iau permisul de conducere”, „cum ne luăm carnet de șofer”, „examen auto”, „examen carnet conducere”, „teste carnet”, „teste grilă examen carnet”, „teste carnet șofer”, „fudulul satului”, „general de intendanță”, „izmene”, „șeful mafiei personale a lui Adrian Năstase”, UNPR, „chestionare auto”, „permise de conducere”, hai că mă repet deja).

Buuuun. Al treilea. Poate ultimul. Deschid cu Internet Explorer. Și ce aflăm noi? Aflăm așa:




Păi da' de ce nu spui așa, bă, băiete? Să știm și noi o treabă, să lucrăm cum se cuvine, să facem treburile ca la miliție, militărește, bă, băiete! Ești nebun? Se poate așa ceva?

Hai, că ne-am răcorit, nu-i așa?

Am vrut să scriu iarăși „Buuuun”.
Dacă dai de mai multe ori F5, până se tocește tasta de atâta refresh, primești următorul răspuns:


cu extensia



Și, atunci, nu mai bine îmi iau eu o bicicletă? Câștig de două ori:
a). scap de stresul contactului direct cu poliția rutieră, agenții de la circulație și IT-știi lor cu, probabil, același număr de neuroni
și b). ridic puțin coeficientul de inteligență și bun simț al celor ce se deplasează pe străzile și șoselele republicii pe două roți (despre a căror pretenție de respect fără a oferi la rândul lor respect am să scriu cât de curând!).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu